Tuesday 17 May 2016

Oh Hello


Rambut aku kelipkan ke belakang. Petang. Menjengah waktu maghrib. Entah. Terasa nak menaip tiba-tiba. Terasa nak luahkan rasa. Rasa? Bukan. Aku sendiri tak faham. Perasaan? Rasa lah tu. Mungkin. Badan lenguh. Dari tadi membongkok sambil baca fangirl.Cermin mata aku letak tepi. Pening. Sebab tak makan mungkin. Cuba gagahkan diri untuk menyampaikan apa yang aku rasa. Atau apa yang aku fikir. Sekadar menghilangkan rasa tidak sedap hati sejak kebelakangan ini. Pandangan makin kabur. Duhh . Malam. Ye malam. Hanya yang faham. Kepala semakin berdenyut-denyut. Macam orang bodoh. Yes. Betullah tu. Apa yang aku nak buat sebenarnya? Sayup-sayup aku dengar desiran sudip memukul kuali. Along memasak. Ibu? Tolong along mungkin. Aku makin lama makin kurang fokus. Sejak akhir-akhir ni. Kenapa ya? Kadang rasa badan lemah semacam. Ada yang tak kena. Atau sekadar perasaaan. Perasaan. Mainan fikiran. Bangunlah. Belum lambat lagi. Kejarlah. Selagi mampu. Cubalah selagi terdaya. Tiada guna mengeluh. Keadaan terang seketika. Adik datang menjengah. Tangan rasa lenguh. Penat. Aku penat mungkin. Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment