Saturday 6 July 2019

My sorrow birthday




Hahaha harini kita chill chill je okay. Sambil pasang lagu I Don't Care Ed Sheeran & Justin Bieber

I'm at a party I don't wanna be at
And I don't ever a suit and tie
Wonderin' if I could sneak out the back
Nobody's even lookin' me in my eyes

It was morning masa tu dalam pukul 9.00 pagi. I decided to wear something sweet. Pink ? Baju semua pinjam housemate punya. Trust me I don't have much baju. Asyik baju sama je. Ulang-ulang. Orang pun boleh hafal sis pakai baju apa. Kalau tak silap masa ni baru datang bulan. Hari yang kedua. Tapi sebab sis excited sangat so sis rasa macam sis boleh go on lagi. Walaupun dalam hati dah cuak. Kang cramp lah, period pain lah. So i yang tolong buat pesanan untuk sewa kereta. I used my phone tapi detail semua pakai kawan punya sebab dia banyak kali cancel so dia macam dah segan nak deal dengan orang kereta tu. Pastu kena guna jugak detail kawan sebab kalau student dapat murah sikit. Idk, baru sebulan duduk Shah Alam. Maybe la kot. But that's okay. I'm okay lagi. Hahahaha. So sepatutnya dalam perancangan weols. We supposed to go to Bank Islam and Cimb. And thennn Unisel sebab ada hal sikit. Sebab kawan ni student Unisel. So i guess it's okay lah. We go to Unisel first settle down everything and then to the bank. Sepatutnya lah. After that baru gerak ke Berjaya Time Square. But everything change lepas pergi Unisel. Kawan nak kena settle semua-semua i mean her business tu ambik masa sampai la tengahari. And I was like emmm. Takpelah. Sepatutnya lah kan. Kalau la I berani. I go to Bank Islam then settle down apa yang patut. So takde la sejam lebih tu melangut tunggu kawan. Tapi tulah kan. Jalan pun tak tahu. Acano? So sis duduk je dalam kereta selfie-selfie. Tidur. Bangun. Main phone. Dengar lagu. Check phone and repeat. Lepastu perasan yang lampu minyak dah menyala. Apa lagi cuak la jugak kan. Text kawan cakap nak pi isi minyak jap. Sebab ada petrol pump dekat-dekat Unisel tu. Sebelah je. Dengan sedikit cuak dengan baki keberanian yang seciput ni. Sis keluar dari parking and then pergi la isi minyak. So can we just keep this part? Isi minyak. Kawan pulak dan settlekan apa yang patut. So kita orang pi makan tengahari. Punya la lama smpai branch terus. Hahahaha. Bla bla bla sembang apa benda tah dekat kedai makan tu. Sis order nasi ayam. Yang kawan tu order kuaetiaw sup. Lepas dia cakap la nak pi ambik kawan dia dekat area Shah Alam jugak. Tpi tak pernah sampai so dia kata nak mntk tlong tengokkan waze. So I said oh. Okay. Dia macam area2 yang ada U tu. Contoh macam U13, U14 and etc. Kawasan perindustrian macam tu. Kalau tak silap lah. Dah ingat-ingat lupa. Huhu. Nak ambik bff dia katanya. Dorang satu sekolah. Kawan tu abang ipar dia duduk Shah Alam juga. Walaupun agak jauh, tapi sebab dah kawan sekampung kan. Memang nekad la nak jumpa. Well sis agak memahami la tang sini. Bukan senang nak jumpa member. So kita orang continue.

So cerita dia start disini. Korang agak-agak sebab apa? Yaa betul. Kena palau ah cite dia. Dah jumpa member sekampung kan. Mana nak ingat dah kawan sekerja. And mula-mula okay takpe mungkin dia tak biasa kot. Yelah sis ni siapa je la kan. And bukan la nak kata apa. Member orang Kelantan. Bukan aku nak tetiba terjah ke apa. Tapi yelah weh 3 tahun kot dah duduk Kelantan. Bukan aku tak faham apa yang dorang sembang. Maybe kawan kerja aku tu tak explain kot dekat member baik dia yang aku ni study dekat Kelantan. So agak kekok la dekat sini. Suasana dah start rasa janggal. Tapi bukan tu masalah dia. I try to fit in. Aku cuba bukak topic beb. Bukan tak cuba. Aku cuba beramah. Ajak sembang apa semua. But ya. They don't really care. Ada sampai satu tahap aku dduk hujung. Member baik dia duduk tengah. Yang kawan kerja tu duduk hujung lagi stu. Awkward gila weh! Pastu member kerja tu cakap. "Eh eh tukar lah. Tak ada la nampak macam kena pulau". OH WOAWW. Just woaww. Hahaha so the whole day. Aku rasa aku banyak diam and just enjoying myself. Sebab aku sendiri tak pernah pi Berjaya Time Square. So aku jalan je sorang-sorang i don't really care actually. Cuma makin lama ingatkan ada la rasa nak bergaul dengan aku an. But nope. Tak ada pun. Sikit pun tak ada. Like I said, aku mula-mula okay. Aku shopping aku beli barang semua tak ada nak ambik kisah orang pun. Tapi dia jadi tak best bila kau tengah shopping rupanya depa dh hbis. Tak cakap apa pstu dah blah. Tinggalkan aku dekat situ. Yelah weh 2 lwn 1 beb! Kalau dorang lama-lama tak apa. Aku try la lagi kan. Macam tanya-tanya soalan ke. Cuba nak fit in la katakan. But ya. Again they left me hangin. Lol. Nak nangis pulak. Dia buat aku rasa makin nak mengamuk dengan sedih sebab aku tengah datang bulan. Aku tahan sakit aku. Aku lapar. Aku jalan sorang. Aku diam. Buat aku rasa aku nak meletup bila-bila masa. Sampai satu tahap. Maybe they saw me. I was so pale. Diam aku sampai aku terpaksa angguk dan geleng sebab dah tak larat. Dan aku sedaya upaya tak layan perasaaan. Well girls. Kau tau la nak berperang dengan perasaan sendiri tu macam mana kan. Nak-nak bila tengah period pain. Dalam aku period pain tu. Dorang nampak mcm risau lah. Tapi buat aku jadi lagi serba salah. Sebab macam menyusahkan dorang pulak an. 

Don't think I fit in at this party
Everyone's got so much to say
I always feel like I'm nobody
Who wants to fit in anyway?

(Eh macam kena je kan. Hhahaha)

Then skip terus ah. Kami bertiga otw balik. Pastu stuck sebab jam. Aku dah telan panadol untuk period pain tu so aku pun apa lagi rehat la kan. So aku tidur. Time tengah elok tidur tu beb. Dah sampai mana tah. Aku dengar dorang bersembang. Masalahnya kuat gila. Pstu baru perasan yang kawan sorang ni macam duduk dekat bahagian tengah-tengah antara seat co-driver dengan driver. Tah amenda la dorang sembang. Tapi tah la, aku je kot rasa macam dorang tak hormat aku tidur. Tapi tah la. Husnuzon. 
                                              

"Cause I don't care when I'm with my baby
All the bad things disappear
Yeah
You're making me feel like maybe I am somebody
I can deal with the bad nights
When I'm with my baby"

Lesson learn. Jangan berharap sangat. Aku sebenarnya tak kisah sangat pun. Like I said before. Dah besar kot. Dan aku rasa aku tak mention sangat pun pasal birthday aku sebenarnya. Dia jadi issue sebab aku terasa. Jadi secara tak langsung semua benda negative aku fikir. Paling-paling sedih la. Kawan kerja aku ni post dekat status dia. Happy Belated. Gambar kawan dia masa kita orang makan malam dekat Palpero. Seksyen 13 tak silap. Tak. Yang best kan. Kawan dia duduk sebelah aku kot. Hhahaha. Like sebelah-sebelah kot. Ye aku tau. Siapa je la aku kan. Ye. Maybe dia tak bagi tahu kawan dia tu yang hari tu birthday aku. Ye tahu hanya menumpang. But ya know. It hurts me here in miaw-miaw T_T Sepanjang aku celebrate tak celebrate birthday kadang ada kadang tak ada. Ni la yang paling aku terasa weh. Faham tak? Dalam banyak-banyak hari birthday aku. Ni la yang aku terasa gila-gila. Betul lah weh. Baik aku kerja je time tu. (Aku off day masa ni). Aku balik tu. Aku cuba sehabis mungkin la control my reaction. Aku balik rumah aku nampak roommate aku. Aku happy gila. Pstu dia macam amboih tau la birthday harini. Banyaknya shopping. Aku gelak je. Kalau aku tau la nnti jadi macam ni baik la aku beli je dunkin donut ke roti apa-apa ke pstu makan sorang-sorang. Apadahal kan? Pastu aku baca kawan-kawan aku bagi ucapan semua. Sebab aku ada 2 phone so macam baru baca la wish semua orang. 

P/s: Regardless of everything.Who ever read this I would like you to appreciate and respect each other. Maaf kalau ada yang baca dan terasa part Kelantan tu. I do really really loves Kelantan. Sampai duduk sini orang ingat I orang Kelantan. There's nothing wrong with that part. Nak highlight sini. Respect each other okay. Even though we both do not really know each others yet. 

Sebab there's a day when I go to my classmate's wedding ceremony. And I bring along my sister sebab senang kata kalau tak larat nanti boleh switch. Bayangkan. Yang lain semua kawan aku. Adik aku seketul je dekat situ. Kawan dia sorang pun tak ada. Means tak ada yang teeman. But the best part is. My friends. My classmate especially. Girl and boy. They do everything that they could to entertain my sister. Ada satu part yang my sister kena berdiri sebab kita orang nak bagi space dekat kawan-kawan yang baru sampai nak makan. Kawan aku siap offer kerusi lagi and everyone is concern. Emy banyak kali try to fit in. Dia tanya adik aku okay ke tak. Selesa ke tak. Kalau ada something wrong just let us know. Sampai aku cakap dekat dorang weh lek ah adik aku okay je. Pstu dorang kata aku jealous. Ahahaha tagunaa 

Well that's that. Hope you guys enjoy! And faham point aku dekat situ. Happy reading <3


Eh last-last. Bagi yang pelik dengan lirik lagu bahagian terakhir tu. Aku saja highlight dekat situ untuk whatever things that try to distract you atau hang rasa hang down, try to make yourself happy by remembering someone. Atau benda yang buat hang rasa happy. Geddit? Kalau aku moody je sepanjang aku dekat Berjaya Time Square tu. Aku tak rasa aku mampu shopping banyak tu. Ahahaha

No comments:

Post a Comment