Sunday 7 December 2014

Freedom



3hb Disember 2014. Tarikh keramat aku meninggalkan SMK Sultan Abdullah. Last paper. Sains pertanian. Alhamdulillah boleh jawab dengan senang, mungkin berkat doa ibu, ayah, cikgu-cikgu. Terima kasih. Perasaan bila dah freedom? Tak tahu lah. HARDLY DESCRIBE. Happy, sedih, tak percaya, macam-macam perasaan ada. Speechless. Like I need more air to breath. Sebab sekolah lah tempat aku belajar segala-segalanya. From being an awkward person to an hyperactive person. Lepas ni aku kena kuatkan diri. Menjadi seorang yang tabah dan apa jua cabaran. Menongkah arus yang semakin berliku. Tanpa guru yang membimbing. Yang tinggal hanya nasihat dan doa yang sentiasa mengiringi hidup kita. Sekarang baru aku faham kenapa ibu ayah dengan cikgu-cikgu selalu pesan macam-macam. Supaya kita tak leka tak terbabas dengan dunia yang mencabar. MasyaAllah, semoga Allah sentiasa menjaga diriku yang mudah alpa ini. Dan perasaan yang paling-paling sedih bila perasan yang aku dah tak dapat jumpa kawan-kawan, cikgu-cikgu lagi dah. Sebab tu orang kata, kenangan dekat sekolah lah kenangan yang paling indah tak kira la kenangan itu manis mahupun pahit. Dekat sekolah classmates kita la family kita. I am a daughter of Majahian. Our queen is teacher Hayati. Guru chemistry.  Our headboys yang paling handsome. HAHAHAHA. En. Irsyad Marzuqi. And headgirls kita Miss Sabrina yang LAWA macam Kak Najwa Latiff tu. Hmm :) Dan sibling I yang gila-gila, lawa-lawa, handsome-handsome, comel-comel, pandai-pandai. 35 orang including me. Ecah, Anis, Syue, Yaya, Yasirah, Mieza, Ida, Ekin, Suzi, Sue, Sai, Emy, Atie, Aliah, Zabir, Nuar, Aiman, Aidil, Ayap, Adam, Ayap J, Ejat, Amir, Rouhan, Amar, Safwan, Baby, Nabil, Pakri, Arif Aiman, Amar, Paeh, Mior and lastly arwah Syah. :) Walaupun kita jarang tegur tapi aku tau kau baik, kau selalu buat kitaorang happy (dedicated to Syah) Terima Kasih Ya Allah kerana hadirkan aku sahabat-sahabat yang baik. Terima kasih :D Walau apapun yang terjadi we must keep moving. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya bukan? Allah nak bagi pengajaran yang hidup manusia ini tidak lama. Singkat. Allah merahsiakan tarikh kematian supaya kita tidak lupa dengan-Nya. Adik aku ada pesan kalau kita teringat arwah cepat-cepat sedekah kan Al-fatihah. InsyaAllah klau kita pergi nanti ada orang yang akan doakan untuk kita pula :) Sentiasa berpesan pada diri, perbanyakkan doa muhasabah diri. Jangan leka. Jaga diri, Jaga batasan antara lelaki dengan perempuan. Semoga kita semua berjaya dunia akhirat. :D Sayang korang semua, walaupun pertemuan kita hanyalah dua tahun. First time masuk Ibnu Majah hati aku gundah tak terkata. Selama ni aku tak pernah tukar kelas. Jenis yang pendiam dan biasa-biasa je. Sakit kepala pun ye sebab bising sangat xD Hahaha. Tapi lama-lama kita rapat. Closed a family members. Alhamdulillah aku mula belajar untuk jadi seorang yang berani. Ramai sangat yang cakap aku berubah. Dan aku sendiri tak sangka aku jadi ikutan sesetengah kawan-kawan yang lain dalam diam. MasyaAllah aku bukanlah seorang yang baik, bila tengok korang jadikan aku contoh, aku rasa terharu. Jadi aku cuba yang terbaik untuk jadi yang terbaik. Dan sesetangah sikap korang aku jadikan contoh jugak, macam selalu cuba benda baru, berani, tak putus asa dan FRIENDLY. TERIMA KASIH. Sebab tu berat je rasa hati bila nak tinggalkan SMK Sultan Abdullah. Walaupun pada awalnya aku rasa semacam je bila pindah sekolah kampung. Aip jangan main-main, sekolah kg tak kg. Top 10 lower perak tau. LASTLY I LOVE you guys sooooo MUCH.

P/s: Freedom jgn sampai terbabas, Kuatkan IMAN. Muhasabah diri :D :) :')

No comments:

Post a Comment