Saturday 9 August 2014

The moment of today



Assalamualaikum. Alhamdulillah. Really. Having such a great day today. Those are my classmates. The part of majahian. From 37 except the one who standing beside suhaizat, the right one. Me? Try to find me. Hahaha xD Hari ni ada mood yang sangat susah nak dapat. Mood untuk menaip merepek-repek. Of course tak ada idea tu satu hal. Another one is I am seventeen already WOOOW~ SPM is waiting yeah (Y) Berdebar-debar je rasa.  Siapa tak cuakkan. Dan sejak kebelakangan ni, banyak pulak dugaan yang mendatang. Allah duga kita sekiranya kita mampu. InsyaAllah saya KUAT. Saya KUAT! Ya SAYA KUAT. Pray for me. Alhamdullilah. So back for the title. Hari ni hari yang ke berapa raya ye? Berapa-berapalah. Last-last minute baru buat keputusan nak ikut dorang beraya. Erm sebab ada hal sikit. And then Ayah ask me again. Akak nak pergi tak? And I was like... Oouhkeeyy. Thank you ayah. At least tak de la stres sangat. Tambah-tambah nak trial bulan ni, ada lagi beberapa minggu? tak. Ada beberapa hari je. o.O Doakan akak / adik dapat yang terbaik okey? Hihihi. Lepas tu malas nak fikir panjang. Terus cari baju yang tak payah gosok sangat. Pergi sekolah ke, pergi jalan-jalan ke. Aku memang macam tu. Lantak la. Melainkan kalau aku pergi berjalan dekat tempat yang jauh-jauh. Baru aku pakai okay sikit. Hahaha. Pelik? Nak buat macam mana kan? xD Itu yang unik tu. Lol. Lepas tu Anis ajak tumpang rumah dia sementara tunggu zabir dengan miza. Dia membebel sebab dia kata zabir cakap dia nak datang tepat-tepat pukul 12.30. Tengok-tengok aku yang sampai dulu.I can just laugh, ada hal kot tu. Lepas asry balik (abang anis) dia cakap dorang dah ada kat depan rumah. Lepas tu naik van zabir yang comel. Hahahaha. Dia banyak kali cakap sorry sebab van dia tak de aircond. Aku tak kisah. Ni pun kira okey. Daripada tak de langsung kan? Angguk la sikit. Hehehe. Kitaorang pegi rumah aida. Anis kata nak tunggu amir, dia pergi amik adik dia. Aku ouh je la. Pastu jumpa miza dekat rumah aida then sama-sama tunggu amir. Zabir suruh masuk rumah aida dulu sebab tengah panas. Dia pun berpeluh-peluh, kesian pulak aku tengok dia. Miza dari tadi cakap panas, aku tak tau cakap apa. Senyum je la. Sama- sama panas :3 Aida jemput kita org minum dulu. Thank you aida. Then amir sampai. Amir senyum macam kambing busuk pakai spec hitam. Lol HAHAHA. okeh gurau gurau. Terus pergi rumah cikgu saidatul. Mcm biasa cikgu terkejut nampak aku. Dia tanya macam mana boleh terlepas sampai ke sini. Aku cakap ibu dengan ayah bagi pergi. Sebab dorang nak pergi Ipoh. Waktu tu tak larat nak makan. Ntah la. tangan aku menggeletar teruk sangat. Nasib baik tak ramai yang perasan. Sebab tu aku tak suka makan ubat ni. Eyy. Okey forget it. Gambar dekat atas tu gambar dari facebook arif aiman. Hehehe sorry tak mintak kebenaran. Sebab camera aku tertinggal dekat rumah anis T_T.Careless betul. Itupun aku tak bagi tau ibu dengan ayah. Karang bomkebabom. Hahaha. Hbis~ aku makan roti dengan cheese cake dekat rumah cikgu. Dia buat bihun tomyam. Emm sedapnya. Miza kata sedap sebab pedas. Eh lupa sebelum sampai rumah cikgu, Irsyad pergi amik nuar. Dia bawak myvi macam pro. Pro ke? ntah la. Mcm ayah bawak keta je. Anis suruh ambik yasirah. Bila yasirah masuk van. Bising gila. Hahaha. Yeay yasirah ohsem. She know how to bring the mood :D Aku tak tau nak describe macam mana. Tapi memang seronok la tadi. Lepas solat zohor terus pergi rumah cikgu homsaton cikgu kata nape tak call dulu? Aku tak tau pun nak pergi rumah cikgu, kelangkabut cikgu. Kita org cakap tak pe. Yasirah suka kacau anak cikgu. Aku nampak Tiqah ada, tapi dia macam segan. Biasa la classmate I ramai lelaki. Balik rumah anis. Rehat kejap. Lagipun zabir kne balik. Nk pergi rumah ckgu aida dalam pukul lima. Sembang-sembang dengan miza. Teringat waktu dekat rumah aida dia asyik cakap "myra kalau aku ada kereta dah lama aku bawak korang" alaaa. Thanks miza. Terharu aku, tapi aku rasa time tu aku pun dah ada lesen tak? Ntah la. Kalau study pun main-main jangan harap la. Jealous memang jealous tengok classmate yang dah ada lesen. Macam zabir, amir dgn irsyad. Irsyad lagi la. Siap bawak dekat highway lagi. Tengok running man dekat rumah anis. Pastu naik dengan asry pergi rumah cikgu aida. Dekat situ jumpa aliah,yaya,ida,amy,zati,amir,ijat ada abang aina tu (tak tau nama xP) dengan syakir. Dua nama terakhir tu form 4. Anak cikgu aida comel. Balik dari rumah cikgu dalam pukul 6.15 sebab asry yang ambik. Lepas tu dia nak pergi main bola. Sampai sini je. Aku tak mampu nak type panjang. Tak ada idea sangat. Hahaha. Okey la. Assalamualaikum. Thanks for reading. Thank you everyone. I love you. Muuahh :*

No comments:

Post a Comment