Thursday 16 August 2018

Novel ?



Tadaaaa. Assalamualaikum and hello guys. Cantik tak? Quotes untuk atas ni? Ada trademark sis dekat situ. Ehehe. 21 Julai 2018. I join program eUsahawan. Dekat danau kota setapak. Dia ajar macam mana nk buat business online. And how to enhance your business. So banyak juga la benda baru yang aku belajar. Macam mana nak tengok trend. Waktu bila nak promote, dengan buat brand sendiri. Alhamdulillah banyak sangat membantu. Okay since this program bawah gov so I really2 recommend korang yang nak belajar untuk business join program ni. Dia free and belajar dari root. For more information. Klik the website www.mdec.my/eusahawan Okay? MDEC stand for Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia. Back to the point. Masa pergi sana. I naik train je. Kebetulan pulak my besties kampung dia situ. Yess grandparent dia orang KL uols. Hahaha. So dekat je la. Alhamdulillah. Happy sangat. Program ni ditaja oleh BUSANA DROPSHIP. Masa tu baru nak berjinak-jinak dengan dunia business online. Tpi ore klate oyk. Pitih xdop. Kita jadi dropship je. Slow-slow okay? Itu pun dah rasa penat sbb asyik kena hadap fon and post out status. Dah la jenis noob dengan IT. Memang slow la cite dia kan. Hahahaha but don't worry guys. As long as you don't give up. Bak kata pepatah Nak Seribu Daya Tak Nak Seribu Dalih. And you guys know what. Dalam masa yang sama, I dapat call daripada Patridge Publishing Singapore. Aku ingatkan nombor scammer. Plus phone buat perangai. T^T. Cedihhh. Yang ni pun aku sign up for free. Aku tak sangka pulak nak dapat. But then dia kata sign up for free learning and etc. Kalau nak published. Harga dia berapa eh kejap tau nak bukak email.


Summary of Charges
Amount in SGD
Amount in MYR


Amethyst Package
1,299.00
3,846.59


35% DISCOUNT
454.65
1,346.31

Total Amount after discount
844.35
1,346.31

1st Installment (with a $40 one-time non-refundable installment charge)
321.45
951.88

2nd Installment
281.45
833.43

3rd Installment
281.45
833.43

 *nak menangis tengok harga dia. Huaaaa~

Walaupun dah diskaun, sis masih tidak boleh membayar untuk ituuuu. Huaa. Well dia memang international. Ada je aku jumpa buku yang memang dia yang publish. Oh ya. SGD tu matawang Singapore. Hmmm. Tak ada rezeki kot nak jadi writer. Mungkin banyak lagi yang kena belajar. Dia bukan scammer ye uols. Offer ni valid sampai 20 July. YES. The day before aku join program eUsahawan tu. So aku memang busy. Huaaaa. Kalau korang mampu. And nak join boleh la cari Patridge Publishing Singapore. Hari tu ada promotion. Sekarang tak tau la. Heheee. But why not kan. Kalau korang mampu. Haa. So itu je kot harini. Maybe jadi writer jalanan je. Hmm. Tapi tulah. Aku pun dekat blog ni sebenarnya banyak entry yang simpan dalam draft. Tak banyak yang aku publish. Sebab kebanyakkan cerita atau notes yang aku type adalah tergantung. Takpun. Salah satu sebab lain is... KAKAK DAH-DAH LA TU MENGADAP LAPTOPNYA. PI MASAK LEKAIH. Hahahahaha xD. Huuu klau perasan la tarikh dia pun ada gap sebulan dua baru ada entry baru. Tak pun setahun. Takpun entry sekali post smpai 2/3 dalam sehari :P Heheee


Maybe tu je kot nak share harini. InshaAllah I'll try my best untuk share benda yang manfaat untuk korang. Because why not kan? 

Best Regards
Amyrah Alina

No comments:

Post a Comment